SNEL REAGEREN OP INFORMATIE- EN RESERVERINGSAANVRAGEN IS SLEUTEL TOT SUCCES BIJ VAKANTIEVERHUUR

SNEL REAGEREN OP INFORMATIE- EN RESERVERINGSAANVRAGEN IS SLEUTEL TOT SUCCES BIJ VAKANTIEVERHUUR

Je advertentie staat online, met mooie foto’s en een duidelijke beschrijving. Je hebt voor jezelf uitgemaakt welk type gasten je wilt en de vakantiekamer ligt er kraaknet bij. En nu is het wachten op een reservatie…

Natuurlijk bekijk je eens waar je advertentie tevoorschijn komt, zoals een potentiële gast hem zou vinden. En dan besef je dat er nog heel wat werk aan de winkel is. Want een advertentie die pas op de 3de pagina komt, zal niet veel succes kennen…

Net zoals er methodes zijn om de ranking van een website in Google te verbeteren (SEO management), bestaan die ook voor de listing op Airbnb of gelijkaardige sitesVakantieverhuur management is een job op zich en een hoge score heeft vooral te maken met reactiesnelheid. Hoe sneller je antwoordt, hoe hoger je advertentie verschijnt en hoe hoger je scores zullen zijn. Veel vakantieverhuur websites als Airbnb straffen je zelfs met lagere scores als je niet binnen de 24u antwoordt op een vraag! Hou hier dus rekening mee als je van plan bent je huis te verhuren terwijl je zelf op reis bent! En ook op het werk kan je beter het meldingsgeluidje van je GSM niet negeren. Niet elke werkgever is hier uiteraard mee gediend…

Zorg er zeker voor dat je bereikbaar bent. Dit kun je doen door je GSM-nummer in te geven op de website en ook aangeven dat ze je berichtjes mogen sturen. Dit is vaak sneller en makkelijker dan e-mails, vooral op plaatsen waar de verbinding niet altijd optimaal is, zullen SMSjes meestal wel doorkomen.

Naast de reactiesnelheid is ook de inhoud van je antwoorden belangrijk! Standaard, weinig zeggende berichten zullen worden afgestraft en zie je snel weerspiegelen in je scores. Met andere woorden, het is niet voldoende om 24/7 aan je inbox gekluisterd te zitten, je moet ook nog een antwoord hebben op alle vragen. “Hoe lang wandel ik van het station tot bij de vakantiewoning?”, “Welke bus neem ik van je huis naar het centrum van de stad?”. Dergelijke vragen sta je zelf niet meer bij stil (ik heb toch een auto, waarom zou ik wandelen?), maar zijn voor je gasten des te belangrijker. Dus denk eens goed na welke vragen je zelf zou stellen, en zorg dat je er een antwoord op klaar hebt! Gaandeweg zul je merken dat je heel wat vragen bent vergeten. Die kun je dan systematisch aanvullen, na de initiële stress van het correct en snel antwoorden op die vraag!

Als je er goed over nadenkt, is het allemaal wel veel werk en extra stress waar je in het begin niet had bij stil gestaan. En dan komt er hulp…

Bij Bnb assist zijn we gespecialiseerd om op een snelle, efficiënte manier te antwoorden op alle vragen voor, tijdens en na het bezoek van je gasten. Zo heb jij je tijd voor jezelf, zonder de mogelijkheid van een 5* rating te missen!

    Ontdek hoeveel je kan verdienen.

      Ontdek hoeveel je kan verdienen

      Download onze gratis brochure met onze top 10 hosting tips en meer informatie over Bnb assist.