SNEL REAGEREN OP INFORMATIE- EN RESERVATIEAANVRAGEN BIJ AIRBNB


Je advertentie staat online, met mooie foto’s en een duidelijke beschrijving. Je hebt voor jezelf uitgemaakt welk type gasten je wilt ontvangen en de vakantiekamer ligt er netjes bij. En nu is het wachten op een reservatie…
Bnb assist geeft je graag mee hoe je ervoor zorgt dat je hogerop in de ranking op Airbnb weergegeven wordt!

Ranking op Airbnb

Net zoals er methodes zijn om de ranking van een website in Google te verbeteren (SEO management), bestaan die ook voor de advertenties op Airbnb of gelijkaardige platformenVakantieverhuur management is een job op zich en een hoge score heeft vooral te maken met reactiesnelheid. Hoe sneller je antwoordt, hoe hoger je advertentie verschijnt en hoe hoger je scores zullen zijn. Veel vakantieverhuur websites als Airbnb straffen je zelfs met lagere scores als je niet binnen de 24u antwoordt op een vraag. Hou hier dus rekening mee indien je een hoog rendement van je vakantiewoning verwacht! 

Bereikbaarheid

Zorg er zeker voor dat je zo veel mogelijk bereikbaar bent. Dit kan je doen door je GSM-nummer in te geven op de website en aan te duiden dat ze je berichten mogen sturen. Dit is vaak sneller en makkelijker dan e-mails. Vooral op plaatsen waar de verbinding niet altijd optimaal is, zullen SMSjes meestal wel doorkomen. Wil je zeker zijn geen enkel berichtje te missen en hier zo snel mogelijk op kunnen antwoorden? Zet het geluid van je smartphone dan wat luider. 

Snel reageren Airbnb
Inhoud vs snelheid

Naast de reactiesnelheid is ook de inhoud van je antwoorden belangrijk! Standaard, weinig zeggende berichten zullen worden afgestraft en zie je snel weerspiegelen in je recensies. Met andere woorden, het is niet voldoende om 24/7 aan je inbox gekluisterd te zitten, je moet ook nog een antwoord hebben op alle vragen. “Hoe lang wandel ik van het station tot bij de vakantiewoning?”, “Welke bus neem ik van je huis naar het centrum van de stad?”. Dergelijke vragen sta je zelf niet meer bij stil (ik heb toch een auto, waarom zou ik wandelen?), maar zijn voor je gasten des te belangrijker. Dus denk goed na welke vragen je zelf zou stellen en zorg ervoor dat je deze reeds opneemt in je advertentie of je eerste bericht naar de gast. Zo vermijd je dat verschillende gasten je dezelfde vragen blijven stellen en dat je tijd verliest door deze informatie steeds weer te moeten uittypen. 

Als je er goed over nadenkt, is het allemaal wel veel werk en extra stress waar je in het begin niet had bij stil gestaan. En dan is wat hulp geen overbodige luxe… 

Bij Bnb assist zijn we gespecialiseerd om op een snelle, efficiënte en spontane manier te antwoorden op alle vragen voor, tijdens en na het bezoek van je gasten. Zo heb jij je tijd voor jezelf, zonder de stress je mooie plekje in de ratings te moeten afstaan! 


Posted at 06 May 2020h
by Laurent Bruggeman

    Ontdek de potentiële opbrengsten van je vakantiewoning
    via onderstaand formulier