IS BOOKING.COM BETROUWBAAR VOOR HOSTS?


Je wil starten met verhuren van je vakantiewoning. Je bekijkt elke optie op de markt. En al snel stoot je op Booking.com. Als een van de grootste bedrijven op de markt schept dit vertrouwen. Maar is Booking.com betrouwbaar voor hosts?

Bnb assist beheert en verhuurt particuliere woningen op platformen zoals Airbnb, Booking en HomeAway. Door onze kennis en jarenlange ervaring binnen deze sector kunnen we jullie de beste inzichten ingeven.

Booking.com in cijfers

  • Het bedrijf Booking.com bestaat al sinds 1996 en is ontstaan in Amsterdam, Nederland
  • Op het platform zijn er meer dan 28 miljoen gerapporteerde listings
  • Maar liefst 6,2 miljoen van deze listings zijn huizen, appartementen en andere unieke verblijven
  • Booking.com is actief in 220 landen
  • Je kan Booking.com gebruiken in meer dan 40 verschillende talen
  • In 2021 zijn meer dan 590 miljoen nachten geboekt op de Booking.com website
  • Per dag worden meer dan 1,5 miljoen nachten geboekt
  • Het totaal aantal boekingen in 2021 was goed voor 76,6 miljard Amerikaanse dollar
Man op de luchthaven met bagage.

De beloftes van Booking.com

Bij booking.com kan je dus rekenen op al heel wat ervaring binnen de sector. Zo hebben ze de kans gehad om door de jaren heen data te vergaren en deze om te zetten naar diensten die het beste passen bij de noden van hosts en verhuurders. Hierdoor is Booking.com betrouwbaar en kan je rekenen op de nodige expertise.

Krachtige tools en innovatie

Met dank aan het regelmatig testen van nieuwe algoritmes en nieuwe marketing methodes op hun website, is Booking.com steeds op zoek naar de beste combinatie voor elke host. Zo is het doel om de beste gasten bij de juiste host te plaatsen op het juiste moment. Ook een hoge bezettingsgraad en meer boekingen staan steeds in het vizier.

Door te luisteren naar feedback en constant te innoveren proberen ze de ervaring voor elke host en gast te verbeteren.

Inzicht en data

Door de jarenlange ontwikkeling van de Booking.com producten en tools krijg je een waaier aan informatie. Zo krijg je een grondig inzicht van de prestaties van je listing. Je kan vergelijken met een competitieve set, jezelf meten met benchmarks en je strategie plannen.

Als gevolg van inzicht te krijgen in je prestaties ben je steeds in staat je listing te optimaliseren.

Een constant aanwezige helpdesk

De klantendienst van Booking.com is 24/7 druk in de weer om hosts en gasten te helpen. Je kan op elk tijdstip rekenen op iemand aan de telefoon of op de chat. Zowel de telefonische als de chatfunctie is beschikbaar in 43 talen. Op deze manier kunnen ze de beste service bieden aan iedereen.

Naast de 24 uur actieve helpdesk is er ook een uitgebreide FAQ sectie in 43 talen. Hierin vind je artikels, stap voor stap gidsen en handleidingen om je te helpen.

De voordelen van Booking.com

Doordat booking.com de nummer één website is ter wereld voor verhuur van toeristische accommodaties, hebben ze al meteen een groot voordeel. Zoals eerder vermeld worden elke dag meer dan 1,5 miljoen nachten geboekt. Hieruit kan je dus afleiden dan je via booking.com een immens publiek aanspreekt.

Sterke online marketing

Een van de grootste verschillen tussen booking.com en Airbnb is de marketing strategie. Booking promoot accommodaties op allerhande verschillende zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Hierdoor kunnen ze de belofte maken dat je een groot publiek aanspreek uit alle verschillende uithoeken in de wereld.

Ook wordt je listing gepromoot bij reisplanners en meer dan 17.500 affiliate partners van Booking.com. Alsof dit niet genoeg is heeft ook Booking.com zelf een algoritme dat ervoor zorgt dat jouw accommodatie bij de juiste gast terecht komt. Dit doen ze door middel van gepersonaliseerde advertenties aan te bieden aan elke gast.

Constante optimalisatie en innovatie aan het Booking.com netwerk

Doordat Booking.com constant aan het testen is op de website, hebben ze de mogelijkheid om te blijven leren en bij te sturen. Hierdoor kunnen ze toeristen steeds de meest naadloze service aanbieden met gepersonaliseerde inhoud.

Het grote voordeel voor een host is dat een verblijf dus enkel getoond wordt aan potentiële gasten die interesse hebben in soortgelijke verblijven. Je accommodatie wordt geboost door het achterliggende mechanisme en krijgt hierdoor meer boekingen en inkomsten binnen.

Gasten reviews

Reviews zijn een van de belangrijkste factoren voor een gast vooraleer ze een verblijf boeken. Bij Booking.com hechten ze dan ook veel waarde aan een correct verloop van deze reviews.

Booking heeft een team aangesteld om elke review na te kijken en te verifiëren. Zo ben je steeds zeker dat elke review betrouwbaar en eerlijk geschreven is.

Reviews geven je toekomstige gasten een inzicht over wat ze kunnen verwachten, hoe anderen het ervaren en geven extra inzicht. Betrouwbare en geverifieerde reviews zijn ook weer een goede manier om meer inkomsten te genereren.

Uistekende beoordeling van booking.com

Over de betalingsmethode van Booking.com

Bookig.com werkt met een betaal systeem dat berust op commissie. Dit wil zeggen dat je een bepaald percentage van je totale bedrag zal moeten afstaan voor de service dat geboden wordt. Je betaald per reservatie een bedrag aan het bedrijf van gemiddeld 13%. Dit percentage is afhankelijk van je locatie en kan gaan schommelen afhankelijk van waar je gevestigd bent.

Naast de 13% commissie betaal je ook nog 1% transactiekosten op elke reservatie.

Conclusie: Is Booking.com betrouwbaar?

Om de vraag “is Booking.com betrouwbaar?” te beantwoorden, ja dat is het zeker. Met hun jaren expertise binnen de sector hebben ze tools en mogelijkheden ontwikkeld die zeer betrouwbaar zijn. Het is tevens ook het grootste verhuur platform voor toeristische accommodaties.

Door te blijven innoveren en leren krijgen ze nog steeds de kans om te optimaliseren en bij te leren. Want ten slotte zijn gelukkige gasten en toeristen, gasten die terugkeren.


Posted at 14 Jun 2022h
by Thomas

    Ontdek de potentiële opbrengsten van je vakantiewoning
    via onderstaand formulier